Cyber-EXE Polska 2014
INFORMACJA PRASOWA
Współpraca telekomów i administracji publicznej kluczem do zwycięstwa w wojnie z cyberprzestępczością
Ćwiczenie „Cyber-EXE Polska 2014” po raz pierwszy sprawdziło stan przygotowania firm telekomunikacyjnych do radzenia sobie z cyberzagrożeniami. więcej
ZAPRASZAMY DO WYSŁUCHANIA PODCASTÓW
POBIERZ PREZENTACJĘ NA SLIDE SHARE
RAPORT
ZAPOZNAJ SIĘ Z RAPORTEM!
ORGANIZATOR
Organizatorem i koordynatorem trzecich ćwiczeń z zakresu ochrony przed cyberatakiem infrastruktury o strategicznym znaczeniu dla państwa – „Cyber-EXE™ Polska 2014″ jest: Fundacja Bezpieczna Cyberprzestrzeń.
PARTNERZY
Patronatem i wsparciem merytorycznym ćwiczenia objęli : RCB (Rządowe Centrum Bezpieczeństwa) i firma konsultingowa – Deloitte Advisory Sp. z o.o.
PATRONAT HONOROWY
Patronatem Honorowym ćwiczenia „Cyber-EXE™ Polska 2014″ objęło: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
DLA KOGO
Ćwiczenia „Cyber-EXE™ Polska 2014″ skierowane były do firm z sektora telekomunikacyjnego.
Wśród operatorów ćwiczyły następujące podmioty:
- Cyfrowy Polsat SA
- Exatel SA
- Multimedia Polska SA
- Orange Polska SA
- Polkomtel Sp. z o.o.
- TK Telekom Sp. z o.o.
- T-Mobile Polska SA
Wśród podmiotów administracji publicznej w ćwiczeniach wzięły udział następujące podmioty:
- Biuro Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
- Komenda Główna Policji
- Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
- Urząd Komunikacji Elektronicznej
- Rządowe Centrum Bezpieczeństwa
CELE
Zbadanie zdolności i przygotowania organizacji do identyfikacji zagrożeń w obszarze bezpieczeństwa teleinformatycznego, odpowiedzi na te zagrożenia oraz skutecznej współpracy w ramach sektora telekomunikacyjnego.
Cele szczegółowe
• Sprawdzenie zdolności reakcji organizacji na atak teleinformatyczny:
• sprawdzenie istniejących planów i procedur zarządza- nia, identyfikacja potrzeb ich uzupełnienia, aktualizacji lub stworzenia nowych
• sprawdzenie współpracy i komunikacji wewnątrz i na zewnątrz organizacji
• Identyfikacja zależności i współzależności pomiędzy podmiotami rynku telekomunikacyjnego, regulatorem tego rynku, a także innymi organizacjami mającymi wpływ na jego działanie.
• Sprawdzenie komunikacji między przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi oraz regulatorem i innymi podmio- tami rynku telekomunikacyjnego:
• sprawdzenie czy występuje wymiana informacji o zagrożeniach i czy ma ona realny wpływ na zarzą- dzanie nimi
• sprawdzenie jakości i przydatności wymienianych informacji w reakcji na zagrożenie
KORZYŚCI
• Przećwiczenie w bezpiecznym, kontrolowanym środowisku gotowości instytucji uczestniczących do odpowiedzi na złożone zagrożenia
• Doskonalenie istniejących procedur i sposobów reakcji na incydenty w warstwie organizacyjnej, proceduralnej, technicznej oraz medialnej
• Ocena, stworzenie nowych lub wzmocnienie istniejących kanałów komunikacji o zagrożeniach w ramach sektora telekomunikacyjnego oraz organizacji go wspierających
• Transfer dobrych praktyk oraz wiedzy między uczestni- kami, a dzięki temu wspólne budowanie bezpieczniejszych usług w sektorze telekomunikacyjnym